Loading...
ADHD

Učenie sa s ADHD I. časť

Prezentovanie učiva deťom

– odstráňte rozptyľovače

– prezentujte materiál pútavým, kresleným, pozornosť strhujúcim spôsobom.

Adhd deti budú venovať pozornosť tomu, čo je pre nich v danú chvíľu najviac stimulujúce. Úlohou dospelého je urobiť informácie zaujímavejšími: napríklad spinka na stole.. (všimli ste si niekedy, koľko zaujímavých tvarov môžete vytvoriť zo spinky?

– povoľte im, nech si vyberú miesta na sedenie, ktoré sami chcú: to je zvyčajne v blízkosti učiteľa, ktorý nie je vždy na svojom mieste v čele triedy. Pre niektoré deti, napriek tomu, byť v blízkosti učiteľa znamená byť blízko všetkému dianiu.

– overte si porozumenie

Školské zásoby

ADHD študenti by mali mať nasledovné:

– jeden zošit: zakladač pre všetky predmety, s rozdeľovačmi pre každý predmet.

– jeden spoločný zošit na úlohy: jednou stranou jasne označený pre všetky papiere, ktoré idú domov, ostatné pre tie, ktoré majú byť odovzdané.

– zošit na poznámky: uistite sa, že ho používajú

– mesačný kalendár: musí byť dôkladne vyplnený na ďalší mesiac. Všetci študenti môžu profitovať z vedenia si kalendára pre dlhodobé projekty. V mesačnom kalendári môžeme rozdeliť veľké projekty na menšie sekcie. Použitím vizuálneho kalendára urobíme čas viac konkrétnym a umožníme dieťaťu vidieť blížiace sa deadliny.

 

Úlohy

– každý deň si plánujte a zaznačujte všetky aktivity, ktoré vás čakajú.

– zahrňte čas na jedenie, kúpanie, sociálne stránky, tv, atď

– rezervný čas pre neočakávané zdržanie: práca trvá príliš dlho, telefonát od priateľov, dopravné zápchy, atď. neočakávané je očakávané.

– držte sa časového režimu: toto umožní vyhnúť sa obchádzke, keďže hneď nasleduje termín pre inú činnosť. Deti s adhd majú zvyčajne nie príliš presný odhad, koľko bude činnosť trvať. Budú potrebovať našu radu. Vypracovanie tohto kalendára im umožní vidieť, ako dobre dokážu odhadnúť čas.

– rodič a dieťa by si spolu mali prejsť rozvrh hneď, ako ho dieťa urobí

– ak má dieťa problémy začať dodržiavať plán, potom je prvý krok príliš veľký. Rozdeľte ho na menšie časti, kroky.

 

Dokým sa organizačné zručnosti dieťaťa úplne nenaštartujú, čo bude trvať asi niekoľko desaťročí, rodičia by mali požičať ich frontálne laloky deťom. Toto zahŕňa učenie zručnosti používať plánovače a dohliadanie na to.

Deň, kedy rodič prestane dohliadať na vytváranie časovej mapy je pravdepodobne dňom, kedy prestane byť robená.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *