Loading...
ADHD

Rozpoznávanie stresu u dieťaťa

Stres sa prejavuje rôznymi spôsobmi. Vaše dieťa sa môže správať úplne odlišne ako vy, keď ste  pod tlakom. Niektoré znaky sú zjavné ako: problémy so spánkom, nepokoj obavy, ktoré nie nie a prestať. Ale niektorí ľudia – vrátane detí- keď sú  v strese sa vypnú. Je jednoduché prehliadnuť tieto príznaky, takže buďte na pozore, ak sa objaví správanie, ktoré sa vymyká bežnej rutine.


Zdôrazňujte zdravý životný štýl

Ak sa dieťa stravuje správne, má dostatok spánku a pohybu, dokáže sa lepšie sústrediť a pracovať. Cvičte: cvičenie nie je dobré len pre telo, je dobré tiež pre myseľ. Pravidelná fyzická aktivita prinesie veľký rozdiel v nálade, energii, mentálnej jasnosti. Povzbudzujte dieťa, aby išlo von, hralo sa a hýbalo. Pravidelné cvičenie mu pomôže zostať bdelým, pozorným počas celého dňa. Cvičenie je tiež skvelým liekom na stres a frustráciu.

Strava: zdravá, nutrične bohatá strava pomôže dieťaťu v raste a rozvoji. Strava bohatá na zeleninu, ovocie, celozrnných výrobkov, bielkovín mu zvýši mentálnu sústredenosť. Uistite sa, že dieťa začne deň s dobrými raňajkami a nebude mať viac ako 4 hodinovú prestávku medzi jedlom. Toto mu pomôže zachovať si stabilnú úroveň energie.

Spánok: Deti potrebujú viac spánku ako dospelí. Priemerne, škôlkari potrebujú 11-13 hodín, deti na prvom stupni 10-11 hodín, tínedžeri a pretínedžeri 8 a pol až desať hodín spánku.  Aspoň hodinu preds spánkom vypnite v miestnosti všetku elektroniku.


Podporujte zdravé emočné návyky

Poskytnite im možnosti ako vyjadriť hnev, frustráciu alebo pocity skľúčenosti. Počúvajte, keď chcú hovoriť a vytvorte prostredie pre otvorené vyjadrovanie. Pomôže im to spojiť sa s ich pocitmi a naučiť sa, ako upokojiť seba samého a regulovať svoje emócie.

 

Starajte sa tiež o seba

Niekedy je najťažšou časťou rodičovstva pamätať na to, že sa musíte starať aj sami o seba. Je jednoduché zabúdať na vlastné potreby, keď neustále myslíme na to, čo potrebuje dieťa. Ale ak sa nepostaráte o seba, riskujete syndróm vyhorenia. Je dôležité uspokojovať svoje fyzické a emočné potreby – a byť tak v dobrej kondícii. Ak budete preťažený, vyčerpaný a emočne vybitý, nebudete schopný postarať sa o svoje dieťa. Na druhej strane ak ste sústredený a pokojný, dokážete sa lepšie spojiť s dieťaťom a pomôcť mu upokojiť sa alebo sústrediť sa. Váš partner, priatelia a rodina dokážu byť veľmi nápomocní, ak nájdete spôsob, ako ich zahrnúť a naučiť sa požiadať ich o pomoc, keď ju budete potrebovať.

Tipy ako sa postarať o seba:

– naučte sa ako zvládať stres, každý deň vyhraďte si čas na relaxáciu a oddych

– udržujte dobré vzťahy a otvorenú komunikáciu s partnerom, rodinou, priateľmi; ak potrebujete, požiadajte ich o pomoc

– zdravo sa stravujte, cvičte, doprajte si dostatok odpočinku

– komunikujte s ostatnými rodičmi, povzbudenie a rady, ktoré od nich získate, sú neoceniteľné

Rozprávajte sa s rodinou a priateľmi o poruche učenia

Niektorí rodičia to uchovávajú ako tajomstvo, čo, pri najlepších úmysloch, môže vyzerať akoby sa hanbili alebo cítili vinu. Bez toho, aby bola ostatná rodina oboznámená so stavom dieťaťa, neporozumejú správaniu dieťaťa a môžu ho nesprávne považovať za lenivosť alebo hyperaktivitu. Keď budú vedieť o čo ide, môžu podporovať pokrok Vášho dieťaťa.

Vrámci rodiny, súrodenci môžu cítiť, že ich brat alebo sestra dostáva viac pozornosti, prednostné zaobchádzanie. Dokonca aj keď deti chápu, že poruchy učenia vytvárajú špeciálne výzvy, ľahko môžu žiarliť alebo sa cítiť zanedbávané. Rodičia môžu obmedziť tieto pocity tým, že uistia všetky svoje deti, že ich ľúbia, pomôžu im s domácimi úlohami, zahrnú ich do špecifickej rutiny pre dieťa s poruchou učenia.

https://www.helpguide.org

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *